sunnuntai 24. huhtikuuta 2011

Poliittinen reklamaatio

Politiikan markkinoilla kuluttajansuoja on olematon.

Ennen vaaleja puolueet ja ehdokkaat myyvät itseään. Peruskeinoja ovat vetoaminen yhteisiin arvoihin ja lupaukset ongelmien ratkaisemisesta ja lisärahoituksesta.

Poliittisen keppihevosen voi valita ratsastettavaksi miltä tahansa sektorilta, mutta sen pitää vedota mahdollisimman moneen.

Vaalit ovat kuin Stokkan hullut päivät. Markkinointi on tehokasta ja tarjonta monipuolista, mutta hinta ei ole yhtä hyvä kuin joukkopsykoosissa vaikutti.

Poliittisen ostopäätöksen kanssa on elettävä pidempään kuin viallisen tuotteen, jonka voi palauttaa kauppaan seuraavana päivänä.

Jos haluaa reklamoida äänestyspäätöksestä, on odotettava seuraaviin vaaleihin. Siksi vaalilupaukset voi unohtaa ja takinkäännöt selittää johdonmukaisuudeksi.

Kyllä kansa unohtaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti